Outdoor γυμναστική το καλοκαίρι: Τι πρέπει να προσέχουμε;

Αρχική > Blog > Fitness > Outdoor γυμναστική το καλοκαίρι: Τι πρέπει να προσέχουμε;

Outdoor γυμναστική το καλοκαίρι: Τι πρέπει να προσέχουμε;

Outdoor γυμναστική το καλοκαίρι: Τι πρέπει να προσέχουμε;

Η γυμναστική σε εξωτερικούς χώρους βελτιώνει τη φυσική μας κατάσταση, αλλά και τη διάθεσή μας. Τι είναι καλό να γνωρίζουμε, όμως, εάν θέλουμε να ασκούμαστε έξω και το καλοκαίρι;  Η outdoor άσκηση έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει τη διάθεση και ότι καταπολεμά το άγχος και την κατάθλιψη. Είναι, επίσης, πιο αποτελεσματική, καθώς ασκούμαστε σε ανώμαλο έδαφος, το οποίο απαιτεί από εμάς εντονότερη σωματική προσπάθεια. Στη διάρκεια του καλοκαιριού, ωστόσο, με την έντονη ζέστη και την υγρασία, η γυμναστική σε εξωτερικούς χώρους αποτελεί μια μάλλον δύσκολη αποστολή, για την οποία χρειάζεται να παίρνουμε τα «μέτρα» μας:

1.Ενυδατωνόμαστε πολύ καλά: Σύμφωνα με έρευνες, ένα άτομο που δεν ασκείται χρειάζεται 1,5 λίτρο νερό την ημέρα, προκειμένου να παραμένει επαρκώς ενυδατωμένο. Αν, λοιπόν, ασκούμαστε, και μάλιστα σε εξωτερικούς χώρους το καλοκαίρι με ζέστη, οφείλουμε να πίνουμε άφθονο νερό. Πιο συγκεκριμένα, είναι καλό να πίνουμε 2 ποτήρια νερό 2 ώρες πριν βγούμε έξω και τουλάχιστον 100-230 ml νερού για κάθε 15-20 λεπτά outdoor άσκησης, για να αποφύγουμε τη μυϊκή κόπωση και την εξάντληση λόγω ζέστης.Είναι επίσης σημαντικό να αναπληρώνουμε τους χαμένους ηλεκτρολύτες με λίγο νερό καρύδας ή ένα αθλητικό ποτό, ιδίως μετά από άσκηση έξω για περισσότερο από μία ώρα.

2.Βγαίνουμε για προπόνηση νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ: Ιδανικά, το καλοκαίρι πρέπει να γυμναζόμαστε ή πριν από τις 10 το πρωί ή μετά τις 7 το απόγευμα, όταν η ζέστη της ημέρας δεν είναι στο αποκορύφωμά της, και σίγουρα όχι το μεσημέρι.

3.Ασκούμαστε τακτικά: Η σωστή κατανομή των προπονήσεών μας είναι πολύ σημαντική στη διάρκεια του καλοκαιριού. Εάν κάνουμε πολλές και ολιγόλεπτες προπονήσεις υψηλής έντασης την εβδομάδα, αργά το βράδυ ή το πρωί, θα έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα στη φυσική μας κατάσταση, ενώ, παράλληλα, θα αποφεύγουμε τις συνέπειες από την έκθεση στην έντονη καλοκαιρινή ζέστη.

4.Επενδύουμε στην προστασία και την άνεσή μας: Η προστασία από τον ήλιο θα πρέπει να είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Χρησιμοποιούμε αντηλιακό ανθεκτικό στον ιδρώτα, ειδικά για υπαίθρια άθληση, και φροντίζουμε να επαναλαμβάνουμε την επάλειψη τακτικά. Επιπλέον, φοράμε καπέλο και γυαλιά ηλίου, καθώς και κατάλληλα ρούχα. Όσον αφορά τα ρούχα, προτιμάμε ελαφριά και χαλαρά υφάσματα που απομακρύνουν τον ιδρώτα από το σώμα, όπως το πολυπροπυλένιο. Αυτό το ύφασμα έχει σχεδιαστεί για να απομακρύνει τον ιδρώτα από το δέρμα μας και να το διατηρεί δροσερό.

5.Μένουμε δροσεροί: Γεμίζουμε το μπουκάλι μας με νερό ως τη μέση και το αφήνουμε στην κατάψυξη όλη τη νύχτα. Το πρωί συμπληρώνουμε το μπουκάλι με κρύο νερό το πρωί και έτσι εξασφαλίζουμε μια νότα δροσιάς σε όλη τη διάρκεια της προπόνησής μας.Επίσης, μπορούμε να δροσίζουμε με κρύο νερό το κεφάλι μας, το πίσω μέρος του λαιμού και τους καρπούς μας, επιλέγουμε σκιερά μέρη για άσκηση και, σε κάθε περίπτωση, αποφεύγουμε τη γυμναστική εκτός σπιτιού τις ημέρες με καύσωνα.

6.Ακούμε το σώμα μας: Μπορεί να χρειαστούν 10 έως 14 ημέρες για να συνηθίσει το σώμα μας να ασκείται στις καλοκαιρινές καιρικές συνθήκες. Για αυτό, αυξάνουμε σταδιακά τον χρόνο που αφιερώνουμε σε outdoor άσκηση. Επιπλέον, είναι εξαιρετικά σημαντικό να σταματάμε και να αναζητάμε βοήθεια, όταν αισθανόμαστε ζάλη, ρίγη, ναυτία, τα συνηθέστερα συμπτώματα της θερμοπληξίας.

7.Ασκούμαστε στο νερό: Ο πιο ευχάριστος τρόπος άσκησης εν μέσω καλοκαιριού είναι στο νερό! Μια ώρα έντονης κολύμβησης μπορεί να κάψει περίπου 500 θερμίδες, ανάλογα με το βάρος μας, ενώ ταυτόχρονα δεν επιβαρύνουμε τις αρθρώσεις μας, δεν ιδρώνουμε και, το κυριότερο, δροσιζόμαστε! Εάν η εγγραφή σε κολυμβητήριο δεν μας ταιριάζει, επισκεπτόμαστε την αγαπημένη μας παραλία, ιδανικά πρωινές ή απογευματινές ώρες, και απολαμβάνουμε τις απλωτές μας!

Ιδανικός σύμμαχος για όσους επιθυμούν έλεγχο του βάρους τους, σε συνδυασμό με συστηματική άσκηση, αλλά και για τους αθλούμενους που ενδιαφέρονται για μυϊκή ανάπτυξη, είναι το Tonalin CLA της SOLGAR.

Περιέχει μία φόρμουλα CLA (συζευγμένο λινολεϊκό οξύ), που δρα αποτελεσματικά στον έλεγχο του βάρους, ενώ μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του αποθηκευμένου υποδόριου λίπους, στη γράμμωση των μυών και στη διατήρηση του μυϊκού ιστού.

 

Πηγές